Messiás volt-e Menáchem Mendel Schneerson?
(Első rész)
A Chábád Lubavics messianisztikus mozgalom vezető rabbija, Menáchem Mendel Schneerson, azaz a lubavicsi rebbe pont 21 évvel ezelőtt (1991.04.11-én; 5771 Niszán* 27-én) hívta fel a hallgatóságának a figyelmét arra, hogy az ószövetségi messianisztikus elképzelések rövid időn belül meg fognak valósulni:
http://www.zsido.com/konyv/307/3611/Zsi ... a_fenyeben
A Messiás a modernkori zsidó filozófia fényében
Chászid filozófia
a lubavicsi rebbe, Menáchem Mendel
Schneerson rabbi írásai alapján
Fény az alagút végén
A végső megváltás nem a távoli jövő álma, hanem közeli valóság.
(A Rebbe)
Amikor 1951-ben a Rebbe átvette a lubavicsi mozgalom vezetését, kijelentette, hogy az emberi történelem végtelen folyama végre meghozta gyümölcsét.
Ez a nemzedék lesz a száműzetés utolsó nemzedéke és a megváltás első nemzedéke mondta a személyes és az egyetemes megváltásé, amely a társadalom tökéletesedéséhez és egy olyan világ megvalósulásához vezet, melyet megtölt az Örökkévaló ismerete. Most már minden rajtunk múlik.
A végső megváltás hasonló módon fog bekövetkezni, mint az egyiptomi szolgaságból való megváltás és a kivonulás. Miképpen elküldte az Örökkévaló Mózest, hogy élére álljon az Egyiptomból való szabadulásnak, ugyanúgy fogja a Messiás az egész világot a végső megváltásba vezetni.
Miért van szükség vezetőre? Azért, mert a bennünk meglévő isteni szikra ellenére, az anyagi világ sötétsége elsöprő erejű. Éppen ezért az Örökkévaló önzetlen vezetőt küld, aki képes felülemelkedni a materiális világon, aki fogékony e nemzedék igényeire és képes átadni az Örökkévaló üzenetét a mi bonyolult, zűrzavarral teli társadalmunknak.
Minden rajtunk múlik
Mivel oly rég óta haladunk az élet sötét és kanyargós alagútjában, lassan elérjük a végét és megpillanthatjuk a beáramló meleg, ragyogó fényt. Most nincs idő elbizonytalanodásra, szkepticizmusra vagy önzésre. Még a legkisebb dolog is egy kedves szó, pár forint jótékony célra, néhány imával eltöltött perc végtelenül fontos. Mindent meg kell tennünk, hogy akár egyetlen fénysugarat a sötétbe irányítsunk. Utunk végéhez közeledik: azon kell lennünk, hogy elérjük célunkat és találkozzunk az Örökkévalóval. Minden rajtunk múlik.
1991. április 11.-én, tizenegy hónappal betegsége előtt, a Rebbe szenvedélyes beszédet mondott. Szokatlanul szókimondó beszéd volt ez, és a Rebbe aggódó szavai arra késztették és buzdították híveit, hogy még inkább felkészítsék magukat és a világot a megváltásra.
Hogyan lehet, hogy a Messiás még nem jött el? kérdezte a Rebbe. Miért van a világ még minding telve gonoszsággal és szenvedéssel? Miért fogadjuk el, hogy a megváltás nem jő el sem ma, sem holnap, sem holnapután? Mindent el kell követnetek, hogy elhozzátok igaz megváltónkat! Nem elég, ha jól hangzó jelszavakat szajkózunk. Mindegyikőtöknek tetteitekkel kell elhozni a végső megváltást. Rajtatok áll, hogy létrehozzátok-e a Messiás harmóniával teli, tökéletes világát.
*
http://www.or-zse.hu/honapok/niszan-slomovics2005.htm
NISZÁN HÓNAP
Bölcseink azt mondják, hogy a "nagy és végső megváltás" - mint az egyiptomi megváltás - szintén Niszán hónapban lesz.
Ámen, így legyen!
2005.04.20
Eliezer Slomovits
Ez a messianisztikus mozgalom Magyarországon a rendszerváltás óta működik a rebbe megbízása alapján:
http://www.zsido.com/konyv/291/3361/A_C ... OT_BONTOTT
A CHÁBÁD MOZGALOM ZÁSZLÓT BONTOTT
A nemrégiben elhunyt Benedek Pál újságíró emlékére közöljük az izraeli Új Kelet napilapban publikált cikkét, mely a Chábád Lubavics Egyesület megalakulásáról, valamint Oberlander Báruch rabbi és felesége Magyarországra érkezéséről szól.
A Chábád mozgalom térképén Magyarország a boldog békében is "fehér folt" volt. Az anyaországi zsidó társadalom nem volt igazán nyitott a chaszidizmus befogadására. Eltekintve Nagykállótól, Olaszliszkától – és az első világháború után – Nagyváradtól, ahol a vizsnyici rebbe telepedett le és a hatása nyugati irányban is elterjedt. Továbbá Máramaros-sziget elmítendő, ahol nem csak a Teitelbaumok éltek. Maga a belzi rebbe Magyarországon át menekült (a jólértesültek szerint állítólag Kállay Miklós miniszterelnök egymillió pengőt kapott, mert fedezte az útját).
Magyarországra nem jutott el a guri, az Alexander és más rebbék szava, de ezekről a chászid áramlatokról legaláb hallottak az orthodoxián belül.
A Chábádról – egy szót sem.
Mert a Chábád – a lubavicsiek chászid mozgalma – a messzi Oroszország zsidóságának szellemi képződménye volt, a magyar ugar orthodoxiája meg inkább a lengyelországi áramlatokkal tartotta a tisztes távolságot.
Most új korszak hajnalán vagyunk. A Chábád mozgalom világszerte terjeszkedik, a forrósító hatása egyre több országban érzékelhető, s néhány hete Budapeten is zászlót bontott.
A New Yorkban székelő rebbe első személyes megbízottja az összes hivatalos engedélyek birtokában megérkezett a magyar fővárosba.
Megjelent ugyanis egy jogszabály, amely lehetővé teszi, hogy valamennyi egyház, illetve vallási csoportosulás szabadon hírdetheti az eszméit a papjai által. A szerzetesrendek és a különféle diakonia – szervezetek is virágzanak – szinte hihetetlen, hogy negyven évig tartó elhallgattatás után hetek alatt erőre kaptak és fájuk lombosodik – a chászid mozgalomnak sem áll semmi sem az útjában.
Figyelemmel volt erre a lubavicsi rebbe, s elküldte Pestre az egyik kedves tanítványát, a 23 esztendős Oberlander Báruch rabbit, aki már a tengeren túl született, de budapesti származású a család – pontosabban a mamája makói, a Gombó családhoz tartozik – de a nagyapja még zsidó tanító – mölámed – volt Budapesten.
Mi a Chábád célja a Duna partján?
Felkerestem tehát Báruchot, aki fiatal, öt hónapja chupá alá vezetett feleségével, Bát Sevával látott a pesti Chábád-központ szervezéséhez. Az asszonykának magyar irodalmi vonatkozása is van, ugyanis a nagyapja Cvi Jáir, a New Yorkban élő héber költő, aki fiatalabb korában – de olykor azóta is – súlyt helyez arra, hogy legszebb verseit magyarul is publikálja.
Oberlander Báruch határtalan ambícióval látott munkához. Hívja-várja azokat, akik az ősi forrásból akarják oltani a szomjukat és életformájával, lángoló hitével másokat is magával ragad. A hittérítők buzgalmával dolgozik – de csak a zsidókat akarja közelebb hozni hitünkhöz. Más hitet valló emberek megtérítésével – népünk sok évszázados hagyományának megfelelően – nem foglalkozik. Ez nem tartozik az ügykörébe.
Ottlétemkor házi ünnepséget rendezett az otthonában elul hó 18-án. Ez kifejezetten chászid emléknap. Tudnivaló, hogy a Bást – a Báál Sém Tov – és az első, a dinasztia alapító lubavicsi rebbe – akit a hívei Ádmur házákén-ként emlegetnek – ezen a napon született.
Akik eljöttek az Oberlander Báruch által szervezett ünnepségre, azok egyszerre több fogalommal ismerkedhettek meg. Nem tudták, eddig nem tudhatták, mi fán terem a chaszidizmus, s mindent, ami ebből a fogalomból deriválható most tanulták meg.
– Lesz foganatja a munkájának?
Kérdésemre nagyon őszintén válaszolt:
– Ha rajtam múlik – lesz. De nem rajtam múlik. Minden az Isten kezében van. Mi, a lubavicsi rebbe hívei és tanításainak végrehajtói az Isten igéjét terjesztjük. Elhintjük ezeket az igéket a zsidó szívekben és lelkekben, amiket igyekszünk zsidó szellemiséggel öntözni – nehogy Isten őrizz és ments – kiszáradjanak.
Oberlander Báruch tudomást szerzett arról, hogy Nagykőrösön népes – viszonylag népes – zsidó gyülekezet él elhagyottan. Olyanok ők, mint a zsidó világ végvári vitézei. Senki sem nyitja rájuk az ajtót. Sem szombaton, sem a nagyünnepeken.
Elhatározta, hogy közöttük tölti a Ros Hásáná ünnepét. Amikor ennek odajutott a híre, olyan hatása volt a lélekben nehezen várt vendégnek, hogy azok is bejelentették imádkozási szándékukat, akik az utolsó évtizedekben a templom környékét is nagy ívben kerülték el.
Már ez a Ros Hásánái misszió is fényesen igazolta, hogy Oberlander Báruch és fiatal felesége nem hiába tölti az idejét Magyarországon. Isten áldása van a munkájukon.
Benedek Pál
(Új Kelet, 1989. október 5.)
A fenti idézet szerint 1989 szeptember hónap utolsó napjaiban érkezett meg New York-ból a Chabad Lubavics orthodox közösség fiatal rabbija, így a zsidó újévet (Rós Hásáná-t; 5750 Tisri 1.) már Magyarországon ünnepelte. Az érdekesség kedvéért meg kell itt említeni, hogy a tárgyalt újév egybeesett az 1999.08.11-én realizálódott napfogyatkozással hatásfokozott kozmikus keresztet megelőző utólsó olyan konstellációval, ami szintén a Shem ha-Mephorash-nak ("Isten 72 szellemének") volt a kozmikus forrása:
1989. szeptember 29. 21:47 UT (5750 Tisri 1. - Rós Hásáná)
Nap-Hold-Mars konjunkció:6,7°Mérleg; -Szaturnusz-Uránusz-Neptunusz quadrat:7,6°/1,5°/9,6°Bak; -Jupiter oppozíció:9,5°Rák (6,1°/8,1°)
- Hans-Dietrich Genscher külügyminiszter a prágai NSZK nagykövetségen 1989.09.30-án este jelentette be az ott menedéket kereső kelet-német állampolgároknak, hogy kiutazhatnak az NSZK-ba
Az 1989. évi átalakulás
http://www.hebcal.com/converter/?gd=30& ... ebrew+date
Hebcal Jewish Calendar
Date Converter
Sat, 30 September 1989 = 1st of Tishrei, 5750
http://soc.qc.cuny.edu/wordpress/wp-con ... nglish.pdf
Chabad’s Lost Messiah
(91-92.) And indeed, on dozens of occasions the Rebbe indicated that he viewed himself as the physical embodiment of mal¬chut. In his 1989 Rosh Hashana speech, for example, he claimed that,
All of the above is enhanced by the unique nature of the present year, tav-shin-nun, a “year of miracles.” The Hebrew for “miracle”also has the connotation “uplifted,” i.e., it refers to a level that is elevated above the natural order….
The concept of miracles also relates to the custom (quoted by the previous rebbe) of mentioning the nessi’im (pl., “princes”)… on Rosh Hashana.
The word nassi (sing., “prince”) also means “uplifted” and is used regard¬ing an individual who is elevated above the people as a whole as we find in regard to King Shaul, who was described as being so tall that his shoulders were higher than the heads of the people.
Our Sages, however, explain that “a nassi is the entire people” and that each member of the people has a spark of the nassi’s soul within his soul. Therefore, all the physical and spiritual necessities required by the people are drawn down to them by the nassi. Furthermore, the nassi lifts the people up to a higher level. For this reason, it is appropriate to mention the nessi’im on Rosh Hashana.
Our Sages teach that God relates to us in a manner of “measure for measure.” Thus, in order to merit the present “year of miracles, ”each Jew must begin a miraculous order of behavior, i.e., take on good resolutions regarding his service of Torah, prayer, and deeds of kindness which totally surpass that which could be expected of him based on his behavior in previous years.
This will serve as a vessel to contain the blessings of the present year, a “year of miracles.” Surely, this will include the greatest miracle, the mes¬sianic redemption, when “as in the days of your exodus from Egypt, I will show you wonders.” God will “sound the great shofar for our freedom,” bringing the Messiah. His coming is associated with the revelation of the yehida, the essence of the soul of every Jew. Then, it will be revealed how “Israel and the Holy One, blessed be he, are all one.”32
The “nassi, ”referred to by the Rebbe as the yehida, is the soul that contains within it the souls of all Jewish people. Here, in language obscure to the outsider but plain to his followers, the Rebbe stated that this leader is none other than himself. He claims, in other words, that he is the mes¬siah—the redeemer who has not yet been revealed, but whose revelation is nonetheless imminent.
It would appear from his speech that the Rebbe viewed all of human history as flowing inexorably toward the decisive moment when he, as the final descendant of a line of tzaddikim, would be required to act as the savior of humanity. It must be emphasized: In spite of all his scientificeducation, the Rebbe’s worldview was based entirely on the Kabbala, and can be understood only in its light.33 According to his mystical belief sys¬tem, the fact that he was the seventh rebbe in the Lubavitcher dynasty was not accidental, but rather an event of divine significance, an eschatological occurrence that marked the beginning of the end times. Guided by this theory, the Rebbe no doubt felt that the weight of redemption lay entirely on his shoulders. He was therefore determined to fulfill that destiny to the best of his abilities.
Feltehetőleg ez a nap volt a tervezett kezdete is a Chabad Lubavics Magyarországon történő tevékenységének.
A lubavicsi Chabad haszid mozgalom néhai vezetőjének a halála napját (1996.06.12., New York) ismerjük, de szerintem a pontos születési dátumát nem! A hivatalos magyarázatok szerint a rebbe 1902.04.18-án (5602 Niszán 11-én) született Ukrajnában:
1902.04.18. 12:19 UT +3.00 Nyikolajev (Ukrajna)
http://www.zsido.com/szoveg/12/Rebbe
Életrajz
Menachem Mendel Schneerson rabbi
(1902–1994)
Menachem Mendel Schneerson 1902. április 18-án (az 5662. év niszán havának tizenegyedik napján) az Ukrajna déli részén fekvő Nyikolajev városkában született.
http://www.de.chabad.org/library/articl ... -Rebbe.htm
Rabbiner Menachem Mendel Schneerson s.A.
11. Nissan 5602 (18. April 1902) – 3. Tammus 5754 (12. Juni 1994)
http://www.chabad.org/therebbe/timeline ... ldhood.htm
The Lubavitcher Rebbe, Menachem Mendel Schneerson, was born on Friday, April 18, 1902 (Nissan 11 on the Hebrew calendar) in the Ukrainian-Russian town of Nikolaev.
Ezzel szemben más források arról adnak hírt, hogy a rebbe korábbi papírjain 1895.03.01. áll születési dátuma gyanánt...:
1895.03.01. 12:00 UT +3.00 Nyikolajev (Ukrajna)
http://en.wikipedia.org/wiki/Rabbi_Mena ... Schneerson
The accepted date of his birth is 11 Nissan 5662, which is equivalent to April 5, 1902 OS or April 18, 1902 NS. (Dates in March 1895 appear on his Russian passport[5] and his application for French citizenship,[6] he swore on his 1941 visa application that he "was born on the 1st day of March 1895 at Nicolaev, Kherson, Soviet Union" (now Mykolaiv, Ukraine) and was already "46 years of age" in 1941,[7][8][9] and he affirmed on his U.S. draft registration card that he was 47 during World War Two and was born in "Nicolaav" on "Mar 1 1895".[10] These statements are not considered credible evidence of his true date of birth because Jews born under the czars may have needed to claim false ages to avoid the Russian army draft.[5])
Rabbi Schneerson as the Jewish Messiah
Before Rabbi Schneerson's death in 1994 many Chabad Hasidim believed that he was soon to become manifest as the Messiah (moshiach) — an event that would herald the Messianic Age and the construction of the Third Temple. Books and pamphlets were written arguing that the Rabbi was the Messiah (moshiach).
Kép
The Chabad messianist flag. The Hebrew word is "Moshiach", meaning "Messiah".
http://books.google.de/books?id=QuWQ3Di ... 95&f=false
Samuel Heilman and Menachem Friedman: The Rebbe - The Life and Afterlife of Menachem Mendel Schneerson (2010) ISBN 978-0-691-13888-6
(66.) Like so much else in his story, even the date of his birth is ambiguous. While the accepted birthday, according to his own word, was Sabbath eve, April 18, 1902 (11 Nissan 5662, according to the Jewish calendar), his Soviet passport indicates an earlier date, March 2, 1895, a discrepancy having to do with the constant need of Jews born under the rule of the czars to find ways of avoiding the army draft, which many understood meant the inevitable loss of young Jewsish boys to secularity and unbelief.
http://soc.qc.cuny.edu/faculty/the-rebb ... materials/
Kép1
1928.04.27., Berlin (32 éves)
Kép2
Kép3
Született: 1895.03.01.
Kép4
Kép5
Kép6
Kép7
Tulajdonképpen teljesen lényegtelen lenne, hogy mikor született ténylegesen a lubavicsi rebbe, ha a mozgalma nem tartotta volna és ma is tartaná őt az Ószövetség várt Messiás királyának:
http://www.hebraisztika.hu/attachments/00000151.pdf
A 36 igaz ember, avagy
A tökéletesen titokzatos társaság
A zsidó hagyomány hamis messiásnak tekint mindenkit, aki ekként lépett fel a történelemben, kivéve a Chábád lubavicsi irányzatot, akik a nemrég meghalt amerikai rabbijukat messiásnak tekintették, és most az előtt a probléma előtt állnak, ami előtt a kereszténység, hogy a messiás második visszatérését kell várniuk.
http://de.wikipedia.org/wiki/Menachem_Mendel_Schneerson
Menachem Mendel Schneerson (* 18. April 1902 in Nikolajew, Ukraine; † 12. Juni 1994 in New York) war über vier Jahrzehnte das Oberhaupt – „der Rebbe“ – der Chabad-Bewegung, einer chassidischen Gruppierung innerhalb des orthodoxen Judentums. Gegen Ende seines Lebens wurde er von vielen Chabad als der Messias angesehen, auch nach seinem Tod und der bisher ausgebliebenen Auferstehung glauben einige jüdische Gruppen weiterhin daran, in ihm sei der Messias erschienen. (siehe Messias-Kontroverse).
http://www.kingmessiah.com/
Chabad EN
Kép
http://www.kingmessiah.com/115/1068.html
Kép
Kép
The lubavitcher rebbe king moshiach shlita puts the crown on the sefer torah written to greet moshiach on erev yud shvat 1970
Azt nyugodtan meg lehet állapítani az eddig felmerült két születési dátum (1895.03.01, és 1902.04.18.) alapján, hogy ezekre hivatkozva semmiképpen nem lehetett a Shem ha-Mephorash-t figyelembe véve messiás Menáchem Mendel Schneerson rabbi...
Az ószövetségi messianisztikus elképzelések szerint kétféle messiás képzelhető el, melyek természetesen nem azonosak:
Link
Kép
Mashiach ben Josef (Messiás, József fia)
és
Kép
Mashiach ben David (Messiás, Dávid fia)
"Mashiach ben Josef"-fel kapcsolatosan az i.sz. 25 április elsején keresztre feszíttetett Názáreti Jézust lehetne megemlíteni, de hasonló születési adottsággal rendelkezett Sabbatáj Cví és Jiddu Krishnamurti is, a Shem ha-Mephorash figyelembevétele mellett:
Jézus születése: i.e. 8. 02.10.
-7.02.10 12:11 UT +2.00 jeruzsálemi idő (3753. Adar 1.)
Nap-Hold-Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció:20,1°/20,1°/29,3°/27,8°/27,4°Vízöntő (9,2°)
(Vénusz-Jupiter sextil)
Sabbatáj Cví születése:
1624.08.14. 06:10 UT +2.00 Smyrna (Izmir)
Nap-Hold konjunkció:21,6°Oroszlán; Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció:22,8°/22,2°/17,5°Oroszlán (5,3°)
Jiddu Krishnamurti születése:
1897.11.24. 09:19 UT
Nap-Hold-Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció:2,4°/2,4°/1,6°/3,2°Nyilas/29,5°Skorpió (3,7°)
A három említett személyt messiásként tartják (tartották) nyilván: Jézust a keresztények; Sabbatáj Cví-t a sabbatianizmus - Dönmeh; Jiddu Krishnamurtit pedig a Skót Ritus 33. fokozatú szabadkőműves nagymesterei, Charles Webster Leadbeater (1847 -1934) és Annie Besant (1847 -1933).
"Mashiach ben David"-dal kapcsolatosan szintén két személyt említenék, mépedig Jacob Lejbowicz Frank-ot és Immánuelt, a "végidőkre", azaz napjainkra várt ószövetségi messiást:
Jacub Lejbowicz Frank születése:
1726.05.02. 01:49 UT
Nap-Hold konjunkció:11,3°Bika; -Uránus oppozíció11,2°Skorpió; -Mars quadrat10,8°Oroszlán; -Szaturnusz oppozíció3,5°Vízöntő (7,8°)
1999.08.11. 12:09 UT
Nap-Hold konjunkció:18,4°Oroszlán; -Uránusz oppozíció:14,7°Vízöntő; -Mars quadrat:16,9°Skorpió; -Szaturnusz oppozíció:16,9°Bika (3,7°)
(teljes napfogyatkozás!)
- A Napbaöltözött Asszony (Fekete Madonna) megszüli a gyermekét (Jelenések könyve 12,9-13).
- A holtak "első feltámadása" (Jelenések könyve 20,5).
- II. János Pál pápa szerint Európának az Úrral történt találkozása.
- Jézus "második eljövetele", ami valójában az ószövetségi messiásnak, Immánuelnek volt a születése (Ézsiás 7,10-14; 11,1-3; 66,7-8; Mikeás 5,1-2; Jelenések könyve 12,5).
- Az asztrológiában, kabbalahban, hermetikus ismeretekben és a héber nyelvben is járatos Nostradamus, aki a Prieuré de Sion titkos társaságnak a tagja volt, szintén erre az égi eseményre hívta fel már évszázadokkal korábban a figyelmet (Centuriák X. 72.), ami a "rettegés nagy királyának", JHVH-kozmikus Krisztusnak kellett az eljövetelét eredményezze.
Menáchem Mendel Schneerson rabbit csak abban az esetben lehetne messiásnak nevezni, amennyiben a születési dátuma megegyezne Jiddu Krishnamurti-éval (1897.11.2.). Krishnamurti születési időpontját egyes források tévesen szintén 1895-re (május 11-re) teszik, aminek természetesen semmi alapja nem lehet...
Ha a lubavicsi rebbe 1897.11.24-én látta meg a napvilágot (amit érthető módon titkoltak volna eddig), abban az esetben jogos a követői által hangoztatott messiássága, de ettől függetlenül az Ószövetség messianisztikus elképzelései a Jelenések könyvével egyetemben nem rá vártak, hanem Immánuelre, aki nem lehet értelemszerűen azonos az 1996.06.12-én elhunyt rebbével és Jézussal sem:
1897.11.24. 12:19 UT +3.00 Nyikolajev (Ukrajna)
"MC"-Nap-Hold-Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció:2,4°/2,4°/1,6°/3,2°Nyilas/29,5°Skorpió (3,7°)
Ez a Nap-Hold-Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció (együttállás) ugyanúgy a Shem ha-Mephorashnak ("Isten 72 szellemének") volt az egyik kozmikus forrása, mint az ószövetségi messianisztikus elképzelések tervezett megvalósítójának a születését szignáló napfogyatkozással hatásfokozott kozmikus kereszt (1999.08.11.) azzal a különbséggel, hogy 1897.11.24-én a Nap mögött sorakoztak fel a negatív hatásúnak számító Mars, Szaturnusz, Uránusz planéták, így a Földről néve erős hatáscsökkenést szenvedtek, mint Jézus születésekor. !999.08.11-én viszont a keresztet alkotó égitestek teljes mértékben kifejthették a hatásukat, ami kifejezetten ellentétesnek mondható az ősi asztrológiai szabályzók szerint. A Jelenések könyve szerint is Immánuel a kozmikus sárkány szülötte volt:
Jelenések könyve
12,1 A napba öltözött asszony
Ekkor nagy jel tűnt fel az égen: egy asszony a napba öltözve, és a lába alatt a hold, a fején pedig tizenkét csillagból álló korona;
12,2 várandós volt, és vajúdva, szüléstől gyötrődve kiáltozott.
12,3 Feltűnt egy másik jel is az égen: íme, egy hatalmas tűzvörös sárkány, amelynek hét feje és tíz szarva volt, és a hét fején hét diadém;
12,4 farka magával sodorta az ég csillagainak egyharmadát, és ledobta a földre. És a sárkány odaállt a szülni készülő asszony elé, hogy amikor szül, felfalja a gyermekét.
12,5 Az asszony fiúgyermeket szült, aki vasvesszővel legeltet minden népet. A gyermek elragadtatott az Istenhez, az ő trónusához,
12,9 És levettetett a hatalmas sárkány, az ősi kígyó, akit ördögnek és Sátánnak hívnak, aki megtéveszti az egész földkerekséget; levettetett a földre, és vele együtt angyalai is levettettek.
12,10 Hallottam, hogy egy hatalmas hang megszólal a mennyben: "Most lett a mi Istenünké az üdvösség, az erő és a királyság, a hatalom pedig az ő Krisztusáé, mert levettetett testvéreink vádlója, aki a mi Istenünk színe előtt éjjel és nappal vádolta őket.
12,13 A sárkány harca a földön
Amikor látta a sárkány, hogy levettetett a földre, üldözőbe vette az asszonyt, aki a fiúgyermeket szülte;
Ámos
5,18 Jaj azoknak, akik az Úr napját kívánják! Minek nektek az Úr napja? Sötét lesz az, nem világos!
5,19 Olyan lesz, mint mikor valaki oroszlán elől fut, és medve támad rá, vagy bemegy a házba, kezével a falhoz támaszkodik, és kígyó marja meg.
5,20 Bizony, sötét lesz az Úr napja, nem világos, vaksötét lesz, fénysugár nélkül!
8,9 És lészen azon a napon, azt mondja az Úr Isten: Lenyugtatom a napot délben, és besötétítem a földet fényes nappal.
Az eddigiekből is kitűnik, hogy Menáchem Mendel Schneerson rabbi semmiképpen nem lehetett azonos az Ószövetségben és a Jelenések könyvében is megemlített, betervezett ószövetségi messiással, akit a Pál-féle kereszténység szerintem minden alapot nélkülözve "Jézus második eljövetele" gyanánt várt eddig...
Az ószövetségi messianisztikus elképzelések megvalósulása nem a 13 évvel ezelőtt megszületett Immánuelnek az érdeme, hanem a benne hívő tömegeké, tehát tulajdonképpen a messiásnak kizárólagosan spirituális szerepe lesz feltehetőleg:
http://www.zsido.com/konyv/307/3611/Zsi ... a_fenyeben
A Messiás a modernkori zsidó filozófia fényében
Chászid filozófia
a lubavicsi rebbe, Menáchem Mendel
Schneerson rabbi írásai alapján
Fény az alagút végén
A végső megváltás nem a távoli jövő álma, hanem közeli valóság.
(A Rebbe)
Most már minden rajtunk múlik.
Mindent el kell követnetek, hogy elhozzátok igaz megváltónkat! Nem elég, ha jól hangzó jelszavakat szajkózunk. Mindegyikőtöknek tetteitekkel kell elhozni a végső megváltást. Rajtatok áll, hogy létrehozzátok-e a Messiás harmóniával teli, tökéletes világát.
http://de.wikipedia.org/wiki/Chabad#Die ... ontroverse
Rabbi Menachem Schneerson sprach bereits in seiner ersten veröffentlichten Tora-Interpretation (Maamar Bati Le-Gani, Jud Schwat 5710) davon, dass es Aufgabe seiner Generation sei, die Ankunft des Messias zu erwirken.
http://www.ou.org/chagim/sefira/mystery.htm
October 5, 1995
The Mystery of Lag Ba'Omer
Rabbi Pinchas Stolper
It is not enough to wait for the Messiah's coming; we must toil to perfect our Torah lives if we are to bring about his speedy arrival. Only if we learn from the lesson of Rabbi Akiva's students will we understand that the coming of the Messiah depends on us.
Néhány idézet és videó Menáchem Mendel Schneerson-nal kapcsolatosan:
http://epa.oszk.hu/00800/00804/00043/3372.html
http://www.hetek.hu/hit_es_ertekek/1998 ... tenelemben
1998. 12. 19. (II/51)
Ruff Tibor: Hamis messiások a zsidó történelemben
Századunk eddig egyetlen kiemelkedő zsidó messiásjelöltje – mert keresztény, hindu és mindenféle más természetesen szép számmal van még (ezekről következő számunkban lesz szó – a szerk.) – a New York-i Menahem Mendel Schneerson volt. Ő a szintén erőteljesen kabbalista beállítottságú ún. lubavicsi habad hászidok 250 éves mozgalmának hetedik vezető rabbijaként legalább 250 ezer ultraortodox zsidóra gyakorolt befolyást, akiknek jelentős része még most, halála után is messiásként tiszteli. Messiási voltát ugyan ő maga nem erősítette meg, de nem is cáfolta, még akkor sem, amikor követőinek tömegei ezt kiáltozták ablaka alatt: "Mesterünk, rabbink, tanítónk, Messiás Király, örökké élj!" Idősebb korára teljes mértékben megbénult, beszédképességét is elvesztette, így már sem cáfolni, sem megerősíteni nem tudta, talán nem is akarta ezt a mind szélesebb körben elterjedő nézetet. Követői a Tel-Aviv környéki sivatagban felépítették New York-i otthonának az utolsó tégláig pontos másolatát, hogy amikor Messiásként Izraelbe érkezik, legyen hol laknia. Még a "770 Eastern Parkway" házszám is ott van az ajtó felett.
A hászidizmus alapítójától származó rabbi fiaként nőve fel kiemelkedő értelmi képességekkel rendelkezett mind a Tóra, mind pedig a matematika és más tudományok területén. A Sorbonne-on szerzett mérnöki diplomát, tizenhét nyelven beszélt. Számos esetben tett a jövőre vonatkozó állításokat, így például előre megmondta, hogy a hatnapos háborút Izrael nyeri meg, valamint azt is, hogy az Öböl-háború purim ünnepének estéje előtt (február 28.) véget ér – a háború február 27-én éjfélkor ért véget. Ugyanakkor azt is előrejelezte, hogy a Messiás 1991. szeptember 9-én eljön, amiben tévedett. Karizmatikus személyiségének hatására számos ateista zsidó néhány perc alatt istenhívővé vált; és állítólag többen meggyógyultak imájának eredményeként. Tanítása szerint Izrael megváltásának utolsó lépcsőfoka bármelyik pillanatban elkövetkezhet már. Bibliamagyarázata szerint az Öböl-háború, a Szovjetunió széthullása, a zsidóság visszatérése a Szentföldre mind a Messiás ebben a generációban bekövetkező eljövetelének előjele. "Ami most történik, azok a szülési fájdalmak... A Messiás már csak egy szempillantásra lehet."
Követői súlyos betegségét is messiási jelnek vették: Ézsaiás próféta 53. fejezetének megfelelően az emberiség bűneit hordozza ezáltal. Amikor azonban egy tanítványának feltették a kérdést: mi lesz, ha a Messiás nem jön el a rebbe halála előtt, az így válaszolt: "Számomra ez olyan, mintha valaki azt mondaná: holnap nem kel fel a Nap."
Schneerson azóta meghalt. Tanítványai közül sokan feltámadását is várták egy ideig, a többi ortodox és ultraortodox zsidó nagy megbotránkozására. Amikor végül testét Izraelbe szállították eltemetni, az izraeli biztonsági szolgálatok speciális pszichológiai alakulatokat küldtek ki a repülőtérre a több tízezer hászid védelmére – akik közül még ma is számosan hisznek abban, hogy Schneerson volt/lesz a Messiás...(Következő számunkban a keresztény kultúrkörből származó hamis messiásokat és hamis prófétákat tekintjük át – a szerk.)
http://nepszava.com/2011/05/amerika/mar ... egeig.html
2011. május 14. szombat 22:21
Már csak 6 nap van hátra a világ végéig
Kép
A hetedik lubavicsi rebbe tizenhét éve halott, vannak azonban, akik a mai napig Messiást látnak benne. Fotó: AP
Különösen erős volt a messiásvárási hajlam a múlt század kilencvenes évei első (*saját megjegyzés: második) felében, amikor a cári Oroszországból elszármazott, de naggyá már az Egyesült Államokban lett Chabad Lubavics mozgalom szellemi vezetőjéről, a világi körökben is nagy tekintélyű Menáchem Mendel Schneersonról gyanították-hirdették egyre többen: ő a Messiás.
Az 1902-ben született Schneerson 1928-ban vette nőül a lubavicsi mozgalom hatodik rebbéje lányát, és a házasság hatvan évig tartott, noha gyermekük sohasem született. A Sorbonne-on hajómérnöki diplomát szerzett Schneersont apósa már életében megtette az akkor még igen szerény mozgalom igazgatójának, halála után, 1950-ben pedig ő lett a szellemi vezető örököse is. Chabad a vezetése alatt százezres világmozgalommá növekedett. Schneerson elképesztő energiákat ölt a világi zsidók valláshoz való közelítésébe, amelyet főként az oktatás révén látott elérhetőnek. Születésnapja, március 23-a nem véletlenül az Oktatás Napja 1983 óta az Egyesült Államokban.
A nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján a mozgalom tekintélyes része már Messiást látott Schneersonban, akiről első ízben még 1952-ben állította ezt egy rajongója nyilvánosan. Sokan arra alapozták meggyőződésüket, hogy a szellemi vezető önmagáról szólva kijelentette, a hetedik az utolsó lubavicsi rebbe, nyolcadik már nem lesz, valamint: ez a nemzedék már a megváltás nemzedéke lesz. Az 1991-es Öböl-háborút már a Messiás eljövetelét beharangozó eseménynek tartotta.
1992-ben a mozgalom egy része meghirdette az akkor már súlyos beteg Schneerson Messiás királlyá koronázását. A több ezer fős szertartást 1993. január 31-án ejtették meg, ám a józanabbak érvei hatására végül is eltekintettek attól, hogy az agyvérzésben megbénult kilencven éves embert, akit egy kórház intenzív osztályán ápoltak, csakugyan Messiássá kiáltsák ki.
Kép
Schneerson 1994-ben elhunyt anélkül, hogy a maimonidészi feltételeket teljesítette volna, így a Chabad többsége számára nyilvánvaló volt, hogy nem lehetett a Messiás. A lubavicsi messianisztikus teológia átgondolásra szorult, voltak azonban, akik nem kívántak belenyugodni a szomorú valóságba, így a mozgalomban harc tört ki a messianisztikusok és az anti-messianisztikusok között.
Előbbiek fanatikusan hirdették, hogy a rebbe nem is halt meg, vagy legalábbis nem a szó köznapi értelmében halott, és ilyen tartalmú hirdetéseket jelentettek meg a New York Timesban még évekkel a szellemi vezető halála után is. Amikor arra hívták fel a figyelmüket, hogy a messiási feltételek nem teljesültek, többek közt a Harmadik Templom sem épült fel, a messianisztikusok azt állították: de igenis felépült, csak épp nem Jeruzsálemben, hanem Brooklyban, az Eastern Parkway 770. alatt, ahol a mozgalom főhadiszállása található.
Kép
Az Eastern Parkway 770. Brooklynban épült volna fel a Harmadik Templom?
Ezek a hívek nem látogatják a rebbe sírját, nem emlékeznek meg halála évfordulójáról, úgy vélik: a rebbe él, csak rejtőzködik, de Messiásként nyilvánul meg előbb vagy utóbb. Van azonban a messiáshívő táborban olyan vélekedés is, miszerint Schneerson 1994-ben ténylegesen meghalt ugyan – de mégis visszatér Messiásként.
http://wn.com/rabbi_menachem_mendel_sch ... =viewCount
Rabbi Menachem Mendel Schneerson
The Lubavitcher Rebbe...4:02
Tzama Lecha Nafshe Rebbe Chabad Lubavitch...6:08
rebbe...4:17
Chabad Lubavitch...Some Awsome Rebbe Pictures I Have....4:25
Biblia Antiguo Testamento Libros de Samuel El Rey David 4/16...10:06
A Chess Lesson...5:28
The Rebbe's message to the world about Moshiach....1:44
'Ashreinu' with the Lubavitcher Rebbe...1:49
Carlebach Havdala with Menachem Herman and Rabbi Lazer Brody...4:31
It's in Your Hands...6:45
Rabbi Yitzchak Kaduri...6:13
מְאָ֬ה לְךָ֨ נַפְש Rebbe Lubavitch :Tehilim 63...2:48
Funeral of the Previous Lubavitcher Rebbe...4:45
http://www.youtube.com/watch?v=PRnLuUKPt9k
http://www.youtube.com/watch?v=F2S8CKA1 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=WrZqruin ... ure=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=887vWdyW ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=WnhMntRH ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=I5gfHCSR ... ure=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=il77SOQU ... ure=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=N253828_ ... ure=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=Fawm75qr ... ure=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=MeBYuSxh ... ure=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=H3PW2ceG ... ure=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=mtRcwXoD ... ure=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=JPQuAQH7 ... ure=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=rHBiT6eJ ... ure=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=TB_khjit ... ure=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=A3NHKLm9 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=nWwtqDsN ... ure=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=w99Ef4Ka ... ure=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=rQK1pBJi ... ure=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=gUjMYyEO ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=ApK4VWSD ... ure=relmfu